Nieuwsbericht Juni & juli 2023 Groei en Bloei afdeling Groningen

Hierbij weer een nieuwsbericht van de vereniging Groei en Bloei, afdeling Groningen. Deze keer geschreven door een nieuw bestuurslid, Willemien Betten. Het is de bedoeling dat ik de taken van Petra Grootscholten overneem. We zijn druk bezig met de overdracht.

Het voorjaar was koud en nat maar we hopen dat het mooie weer snel zal komen zodat we weer volop in de tuin en op balkon kunnen werken en  genieten.

In dit nieuwsbericht komen de volgende onderwerpen aan de orde:
- De excusrie op zaterdag 10 juni naar volkstuinencomplex 'Golden Raand"
- De avondbustocht op 11 juli. Geef je zo snel mogelijk op!!
- We blikken terug op de jaarlijkse Lentemarkt bij het Vinkhuys.

Met zonnige groet,
Willemien Betten

Excursie Volkstuincomplex 'Golden Raand' 10 juni 2023

Op zaterdag 10 juni brengen we een bezoek aan het Volkstuincomplex "Golden Raand' in Vinkhuizen. Al meer dan 40 jaar wordt hier enthousiast ge(moes)tuinieerd. Dat er veel belangstelling is voor een volkstuin blijkt wel uit de lange wachtlijst. Ga mee een kijkje nemen  en verneem wat er zoal gebeurd! Mennie Oosterhuis leidt ons rond!

Tijdstip: 10.00-12.00

Locatie: Volkstuincomplex 'Golden Raand', Friesestraatweg 420-1, 9746 TL Groningen

Kosten: gratis

info:www.volkstuinvinkhuizen.nl

Avondbustocht 11 juli 2023

Waar gaat de reis dit jaar naar toe? Dat is elke keer de verassing van de avondbustocht. Ook nu weer georganiseerd door Rixt van Gosliga van tuinadviesbureau 'De korenbloem'. Geef je op en ga mee met de bus! Koffie, koek en  zijn bij de prijs inbeprepen.

Vertrek: 18.15 uur

Locatie: P-plaats Kardinge Groningen

Kosten: €20,- leden, €25,- niet leden (contant betalen)

Opgave: Klaaske Beekhuis (tel.0594-611685) klaaske.bd(at)hotmail.nl  Geef je op voor 4 juli!

Terugblik op de Lentemarkt 13 mei 2023

Een korte terugblik op de Lentemarkt op het voorplein van ’t Vinkhuys.

Het weer kon niet beter, de zon scheen volop. Er was een rijk aanbod aan planten, stekjes, boeken, 2de hands gereedschap, kaartjes en bloemstukjes. Gratis of voor een prettig prijsje. Kortom de omstandigehden waren optimaal, maar helaas viel het aantal bezoekers dit jaar een beetje tegen.