Groningen

Bloemenbureau Holland lanceert ‘Let Hope Bloom’

Een positieve bloemenboodschap vol hoop!
De gevolgen van de coronacrisis zijn groot voor de sierteeltsector.
Daarom is vanaf vrijdag 27 maart de consumentencampagne ‘Let Hope Bloom’ gestart; een manier om op een positieve en gepaste wijze bloemen onder de aandacht te houden bij de consument. 
Een bloemige boodschap van hoop.
Bloemen hebben een krachtige symboliek en spreken de internationale taal van liefde en vriendschap, van dankbaarheid, steun en troost. Én van hoop. Daarom brengen we juist nu een boodschap met bloemen. Of je ze nu in huis kunt halen of niet, het zijn sprankjes hoop in deze heftige tijd. Iedereen kan deze bloemenboodschap delen via social media met de universele hashtag #lethopebloom
Over het foto project
Er werden ruim 200.000 stelen van verschillende bloemen gebruikt om, in twee dagen tijd, twee imposante bloemenfiguren te maken. Een team van twintig personen werkte aan de realisatie hiervan. Alle veiligheidsmaatregelen zijn hierbij nageleefd. De productie vond plaats op een oppervlakte van vijftig bij tachtig meter. Hiervoor heeft de Dutch Flower Group haar terrein opengesteld.

Dank aan Bloemenbureau Holland.